rtlklub.hu 2001. január 21. |
AZ UTOLSÓ FELVONÁS |
Akárcsak egy filmet a forgatókönyv alapján, úgy rendezték meg a színészcsillagok temetéseit. Bajor Gizit a Nemzeti Színházban ravatalozták fel és onnan vitték utolsó útjára. A tömeg a temetőben a környező sírokat legázolva akart közelebb jutni a sírgödörhöz. 1926 - Blaha Lujza temetése. A családtagok fegyelmezett arca elárulja, tudják: filmre veszik őket. A filmhíradók megjelenésével eltűnik a gyász, a temetés intimitása. A híres személyiségek családtagjainak közszemlére kell tenniük könnyeiket, az utolsó út szerettükkel már nem magánügy. Bajor Gizi színművésznő temetését is filmre rögzítik. A felvételeken látszik: emberek ezrei tolakodnak, hogy egyre közelebb kerüljenek a rajongott művésznőhöz. Ugyanez a helyzet akkor is, amikor Jávor Pált kísérik utolsó útjára. Cenner Mihály színháztörténész, a művészek közeli
ismerőse és barátja is jelen volt a temetéseken. Cenner Mihály elmondta:
a filmfelvételek akkor a méltóságra helyezték a hangsúlyt. Gyakran nem
mutatták be a valóságot - azt a részt legalábbis nem, amikor a tömeg szinte
megrohamozta a sírokat és a gyászolókat. Domján Edit temetése halálának tragikus körülményei
miatt méginkább a figyelem központjába kerül. A felvételeken látszik:
emberek ezrei mentek el a Farkasréti Temetőbe, hogy leróják kegyeletüket
a művésznőnek. A színháztörténész szerint azonban ekkor már sokan nem
is a látványra voltak kíváncsiak. A szépségkirálynő Molnár
Csilla tragikus halála sokkolta Magyarországot. Temetésére tízezrek
mentek el, a rajongóktól alig lehetett a koporsót a sírig elvinni. A TV
közvetítette a temetést - a családnak itt is farkasszemet kellett néznie
a kamerákkal. |